Apr 4, 2010

Logo Lajnah Multimedia IPG Kent


Bismillahirrohmanirrohim..

Logo di atas ialah logo terkini bagi Lajnah Multimedia dan Penerbitan Surau Nurul Yaqin IPG Kent, Tuaran, Sabah. Logo ini telah diilhamkan Allah melalui asbab al-Akh Ketua Lajnah Multimedia tersebut dan dipersetujui oleh sekalian ahli - ahli lajnah, alhamdulillah.

Berikut merupakan antara rasional di sebalik logo ini :
  • Warna hijau muda : kesegaran, iltizam para pemuda pemudi Islam IPG Kent yang sedang menimba ilmu dan pengalaman dalam dakwah
  • semi-bulat sebelah kanan ialah huruf "Mim" - Multimedia (nama lajnah)
  • semi-bulat sebelah kiri ialah huruf "Ya" (tanpa titik) - Yaqin (nama surau IPG Kent)
  • huruf "Alif" / "I" di tengah - tengah logo : Islam, Iman, Ihsan - teras dalam segala kerja lajnah. Juga mewakili nama risalah rasmi mingguan terbitan lajnah ini iaitu "i-kent"
  • "Filled" di sebelah kanan, "Unfilled" di sebelah kiri - mewujudkan kontra yang melambangkan keterangkuman berusaha untuk dunia dan akhirat. Akhirat yang lebih utama diwakili oleh "filled part" yang membawa maksud bahawa akhirat itulah kehidupan sebenar dan "real" manakala duniawi diwakili oleh bahagian "unfilled" yang bermakna bahawa kehidupan dunia kini adalah sementara dan "unreal"
  • bentuk bulat : keseragaman, perpaduan, dinamik
Kepentingan sebenar akan penciptaan logo ini adalah sebagai lambang kesatuan dan persefahaman dalam kalangan ahli lajnah. Logo untuk Jawatankuasa Surau Nurul Yaqin (jawatankuasa induk) IPG Kent adalah dalam proses pembikinan dan insya Allah akan diumumkan di dalam blog ini.

Semoga sekalian ahli jawatnkuasa Surau Nurul Yaqin IPG Kent akan terus istiqamah dan ikhlas dalam memakmurkan musolla dan pusat perpaduan Muslim IPG Kent ini serta gigih memelihara martabat agama Islam dan kaum Muslim di mana sahaja.

Walillahil-hamd. Segala Puja dan Puji Hanya Layak Untuk Allah. 

1 comment:

  1. Asalamualaikum Tuan,

    Ingin saya berkongsi maklumat. Nama saya Hj Noor Halim warga Brunei yang menetap di Kuala Lumpur. Saya ada menyedia kan dan memberi khidmat pakej melancong ke Brunei ( Islamic Tour)

    Pakej ini termasuk hotel 2 malam twin sharing, makan tengahari dan transport. Saya telah pun banyak mengendali kan tour tersebut yang mana antara rombongan yang saya buat ada lah dari pusat pusat tahfiz di Malaysia, MARA dan Persatuan Peguam Syarie Malaysia dan banyak lagi. Saya boleh mengendali kan lawatan bercuti atau pun lawatan rasmi.

    Saya boleh di hubungi di talian 012 6472424 atau pun di email noorhalimabunaim@yahoo.com untuk maklumat lanjut.

    Terima kasih
    HN Halim
    012 6472424

    ReplyDelete

Syukran Jazilan Sahabat! Semoga perkongsian memberikan info yang bermanfaat kepada anda! Semoga Rahmat Allah Senantiasa Bersama Anda! Insyaallah!

Terhangat